پشت کوهها

گذشته پشت کوهها

خاک بر سرش

چهارشنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۰، ۰۱:۲۲ ق.ظ

 

به نام خدا

 

همیشه وقتی خانه هایی را می بینم در یک جای شلوغ و پر رفت و آمد٬ در یک خیابان مزدحم٬ خانه های دود زده ٬ همینطوری فکر می کنم آخر چه طور آدمی می تواند توی اینها زندگی کند. و اینکه زندگی اینها چه قصه هایی می تواند داشته باشد. و اینکه چرا از اینجا سر درآورده اند. و چطور تحمل می کنند. و امیدشان را از کجا میاورند دقیقا !

هر چند جواب سوالهایم شاید ساده باشد.

 

پینوشت: مولف مرفه نیست و مرفه* ها را توی جامعه ای با این عمق وحشتناک فاصله های طبقاتی و فقر اقتصادی هیچوقت دوست ندارد. هر چند " خاک بر سرش"٬ به مدد نفس کشیدن در هوا وفضای مسموم این شهر٬ دیدن فقر برایش عادی شده.

* مرفه بی درد

 

۹۰/۰۳/۱۸
پشت کوهها

نظرات  (۷)

الان ما باید تت تاثیر قرار بگیریم؟
من الان خودم تت تاثیر یه حادثه ی بزرگم.
حالا تا فردا که از سرم رفت میام انشامو مینویسم!

ما منتظر انشای شما می مونیم
شاید زیاد فرقی با من و تو ندارن. فقط عادت کردن. همون طوری که مای نوعی به خیلی از عادتها و اتفاقات غیرقابل تحمل زندگیمون عادت می کنیم. همون طوری که به دود هوای این شهر عادت می کنیم.

می فهمم
اجبار.

هوووم
سلام
آره شاید به نوعی بشه گفت: اجباره...یعنی دقیق تر میشه گفت اجباره...
ما خودمون وقتی اومدیم به این شهر نفرین شده در یک خونه 30 متری زندگی میکردیم به مدت تقریبا ده سال یه خونواده چهار نفری...
خیلیا میگفتن شما چطور اینجا زندگی میکنید؟..
یادش بخیر یه شب که تهران زلزله شده بود من کنار سبد ظرفها خوابیده بودم...نیمه شب بلند شدم سبد رو نگه داشتم مبادا ظرفا بشکنه!
یادش بخیر...ولی یه جوری خوب بود...
ولی به امید خدا داریم خونه دارمیشیم...یه خونه خوب که مال خودمونه...ولی پدر بابام دراومد برای دادن قسط های خونه در راه....

سلام. به سلامتی ایشالا
دقت کنید به تحولات یک سیب ترش!
همیشه متن های موجود در صفحه اول چهارتا بوده که شده شش تا!!!
نظرات هم نیاز به تایید نداره!!!
عجبا!!!!
دوباره سلام
The only thing I believe is that :


به قدر توان باید به فکر فقرا بود و کمک کرد.

what else do you believe in ?!
.
من که مطمئنم کسانی که در این خانه ها زندگی می کنند خوشبخت تر از آن مرفهین اند! و امیدشان را هم آسان تر و از جای مطمئن تر به دست می آورند..

ولی چیزی که می بینم یه کم پیچیده تر از اینه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی