پشت کوهها

گذشته پشت کوهها

هرکی نگه آلبالو !

دوشنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۱، ۰۷:۱۳ ب.ظ

به نام خدا


یکی دو ساعت از بعد از ظهر رو داشتیم توی کوهها وتپه های اطراف سنگر درازکش می کندیم برا خودمون. سنگر درازکش همینطور که از اسمش برمیاد به سنگری میگن که وقتی به صورت درازکش توش میخوابی ،بدن وتجهیزاتت بالاتر از سطح زمین قرار نگیره و برا استقرار موقت و مواقع خاصی مثلا حمله ی هوایی استفاده میشه که استفاده از سنگرای اجتماعی و گروهی درست نیست. موقعیت ما توی یک تنگه بود و بجز ما، سه تا گردان دیگه هم بالادست بودند. بعد ازکندن سنگر هم باید به هرشکلی استتارش میکردی . اگر توی سنگر میخوابیدی و فرمانده می نونست از فاصله ای که بود تورو تشخیص بده مجبور بودی یه بار دیگه یه سنگر دیگه حفرکنی! دوستان آماد، برا هر گردان دوتا بیل و دو تا کلنگ درنظر گرفته بودند. همون اولش فهمیدیم که منظورشون از این کار ،سنجیدن قابلیت دستان ما به عنوان بیله ! خلاصه که توی اون کوههای سنگ لاخ پوستمون کنده شد.دستها تاول میزد و تاولها می ترکید .وقتی دستات کم میاوردن از پاهات استفاده میکردی وسعی میکردی با ته پوتینات زمین رو هرطوری که هست بکنی. به هر شکلی بود سنگردرازکش آماده شد و چنددقیقه ای توش خوابیدیم و مثل همیشه با ابرها شکلک ساختیم! فرمانده هم نتونست از پایین ما رو ببینه و بسلامت از این مرحله گذشتیم. مرحله ی بعد آژیر خطری بود که سر شب از بلندگوها به صدا دراومد. این یعنی باید توی همون تاریکی میرفتی وسنگرت رو پیدا میکردی و توش پناه میگرفتی. به خاطر نزدیکی گردانها به هم، بچه های گردانهای بغل سنگراشون با ما نزدیک بود. توی اون تاریک و وقتی هنوز صدای آژیر نخوابیده بود و توی سنگر درازکشیده بودم یهو یکی از همون بچه ها که سنگرش بالاتر از من بود داد زد :

"هر کی نگه آلبالووو ! "

یه مرتبه کل گردان بغل و گردانای بالاتر که توی کوههای اطراف بودن با هم تکرار کردن " آلبالووو " !

کلمه ی آلبالو به کرات با واژه های دیگه ای جایگزین شد و دوستان به بهترین شکل، اصل سکوت و اختفا در شب رو به سخره گرفتن ! اونها با این عمل شجاعانه نشون دادند که حداقل از دشمن فرضی هیچ ترسی ندارند‍! کار به جایی رسید که منم دیدم دارم باهاشون همراهی می کنم و بعد از چند دقیقه با سوت فرمانده به خودم اومدم وبلند شدم و توی تاریکی از کوه سرازیز شدم.

۹۱/۰۳/۲۲
پشت کوهها

نظرات  (۱۷)

نچ نچ! اسم خودشونو گذاشتن سرباز! شماها باس توسط دشمن فرضی اسیر شین که درس عبرتی شه واسه آیندگان!
بقرعان!
مگه شبا نمیاید خونه؟
میگن 2 بعد از ظهر تمومه که!!!
وای چقد از سربازی بدم اومد! حتمن زیر ناخوناتون کلی کثیف شد...
سلام
چقدر قشنگ نوشتین

خدا دشمن فرضی رو به دشمن واقعی تبدیل نکنه، با این سرباز داشتنمون!!!
به این وسیله "آلبالوووووو" گویان، به همدردی با شما میشتابیم.

یه کتابی هست "فرزندان ایرانیم" مال نوجوانان. داوود امیریان خاطرات جنگ یه نوجون رو نوشته که بسی خنده اس.
یاد اون افتادم الآن.
یه زحمت بکشین مردونگی کنین این وبلاگو دیگه نبندین. بستین هم مطالبشو به طور کامل یه جای خوب نگهدارین.
هم‌رنگ جماعت شو...
اصن وسوسه شدم بیام سربازی اینجور که خوش گذشته به شوما !!!

نری بیام ببینمت حتما ها ...
من الان فقط به این دارم فکر می کنم که ما چه چیزایی رو از دست دادیم دختر شدیم!
میگم برای اینکه از غافله عقب نمونیم ماهم بگیم آلبالو یهنی
"و توی تاریکی از کوه سرازیز شدم."
بعدش؟
حالا این وسط البالو چرا ............
۲۳ خرداد ۹۱ ، ۲۰:۴۶ زهره سعادتمند
رفتید پیک نیک دورهمی دیگه!


...ببینید این سوالی که پرسیدم شب نمیاید خونه واقعی بوداااااا!

البته بجز اون موردی که گفتم
۲۴ خرداد ۹۱ ، ۱۱:۳۹ الهه(تب فصلی)
من هی میگم سربازی خوبه باور نمی کنین دیگه!!!
آلبالووو!

:)
قبلنا ما‏ [البته به عنوان سرباز نبودیم‏]‏ سکوت شب هایی نزدیکای این پشت کوه های شهرمون داشتیم!‏ بساطی بود رابطه ما‏ و فرماندهان!‏ از جلو نظام با صدای غرا!‏ ما را به تنبیه های پدردرآوردنی تا ته شب میل می داد. یا توی صف گردانت که بخوای تعداد نفرات رو به نفر بعدیت یا قبلیت برسانی!‏ و رفتارهای دیگر..
نکته: سربازی فقط آموزشیش، خاطره انگیز باید باشه، بعدش گویا اتلاف عمره!‏ و اخیرا شنیده ام می خواهند کف و سقف حقوقای سربازا رو از 170تا500تومن ارتقا بدهند:‏)
سلام
یه سوال
بعدش دوباره این سنگرارو پرمیکنن یا می مونه یادگاری؟!
بعد اونوقت تو اون گیرودارو تاریکی سنگرخودتونو پیداکردین؟؟؟(شد دوتا سوال)
یاعلی

باید یه جایی بکنی که توی تاریکی بتونی پیداش کنی. مال من پشت یه تپه بود.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">