پشت کوهها

گذشته پشت کوهها

قاطی پاتی

دوشنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۴۹ ب.ظ

به نام خدا

1-نمی دونم دقیقا باید خوشحال باشم یا ناراحت از اینکه یکی دو ماهه کارم زیاد شده. خیلی زیاد. ولی بدیش اینجاس که نمی بینم که دارم به کجا میرم. یعنی هیچ نمی دونم که یک ماه بعد چه خبره. نمی دونم که این پیک کاری می گذره یا مداومه. تقریبا مطمئنم که بالا دستی هام هم نمی دونند. یعنی می دونند که چکار کردند. ولی نمی دونند که چه کار باید بکنند. همینطور شک دارم که بدونند چکار می خوان بکنند. کلن اینطور وقتا حس می کنم توی خلا دارم دست و پا میزنم. به این سیستما دیگه عادت کردم. ولی اگه به این چیزا فکر کنم عصبی میشم. چون بعضی وقتا می بینم که یه چیزایی رو می فهمم و هیچ کاری نمی تونم بکنم. نه اینکه نخوام. نه. نمی تونم. اونهایی که باید بفهمند هم به نظر در برابر فهمیدن مقاومت می کنند. 

2-مادر بن لادن اهل سوریه بود. شهر لاذقیه در شمال غربی سوریه. یک شهر تقریبا شیعه نشینه. مادر بن لادن یک شیعه ی علوی بود. بعضی ها معتقدند که دلیل مخالفت بن لادن با به راه افتادن جنگ شیعه و سنی در عراق، همین مساله بود. ولی زرقاوی عوضی تر از این حرفا بود. زرقاوی آتشی رو در عراق روشن کرد که حالا حالاها خاموش نخواهد شد و انقدر باید در این جنگ خون ریخته بشه تا طرفین خسته بشن و به بیهودگی این جنگ ایمان بیارن.

3- علی عبداله صالح کمی قبل از اتفاقات سال 2012 که منجر به فرارش از یمن شد، به امریکایی ها گفته بود که می تونید با هواپیماهای با سرنشین و بی سرنشین و کلا هرجوری که حال می کنید عناصر و اعضای القاعده رو در مناطق قبایلی یمن هدف قرار بدید. ولی باید قول بدید که به همه بگید خود ما زدیمشون و اسمی از شما نیاد وسط! امریکایی ها از این پیشنهاد بسیار متعجب شده و می پذیرند و از شادی خشتک ها می درند! نزدیکی حوثی ها با این آدم به هر بهونه ای به نظر من غیر قابل قبوله.

4- رژیم صدام در برابر حمله ی تمام عیار امریکا به این کشور در سال 2003 حدودا سه هفته مقاومت کرد و بعد از سه هفته بغداد سقوط کرد. حسنی مبارک هم طی گسترش اعتراضات مردمی سال 2011 در مصر، نهایتا بعد از حدود سه هفته کلنجار رفتن پلیس ضد شورش این کشور با معترضین، استعفا داد و طومار حکومتش برچیده شد(هر چند از نظر خیلی ها انقلاب به معنی واقعی در مصر صورت نگرفت). میشه تاحدی استنباط کرد که عمر رژیم های دیکتاتور عربی چه در حالت حمله ی نظامی و چه اعتراضات مردمی داخلی (البته در صورت وارد نشدن عامل خارجی، مثل ورود مستقیم نیروهای عربستان به بحرین)، حدودا سه هفته هست. 

5- اوضاع سوریه اوضاع مطلوبی نیست. شاید بشه گفت که شرایط نسبت به سه سال پیش بغرنج تر و بدتر شده. طبق آمار سازمانهای حقوق بشری، از مجموع حدود 230 هزار کشته ی این جنگ، هشتاد هزار نفر از تلفات متعلق به ارتش این کشوره. ارتش سوریه ضعیف شده. سقوط شهرهایی مثل ادلب و اریحا و تدمور در یکی دو ماه گذشته نشونه ای از همین ماجراست. به همین دلیل هم تصمیم بر این شد که نیروها از این شهرها عقب نشینی کنند و به شهرهای غربی و دمشق برگردند. ولی دفاع از همین مناطق هم سخته. من خیلی وقتها به این فکر می کردم که اگر ایران، سال 2011 در سوریه مداخله نمی کرد، الان وضعیت این کشور چطور بود. امیدوارم روزی نیاد که این شرایط رو ببینیم.

۹۴/۰۵/۰۵
پشت کوهها

نظرات  (۸)

بدی این مسئله اینه که آدم حس کنه، داره با سختی کشیدن برگه های گزارش بالا دستی ها رو پر میکنه که برن پز بدن...

3) حوثی ها نزدیکن به عبدالله صالح؟ همچین چیزی رو نشنیده بودم...
حوثی ها باعث سقوطش شدن. چطور میشه گفت که نزدیکن بهش؟


عجیبه اما حقیقت داره. بخشهایی از ارتش که برعلیه منصورهادی شورش کردن و با حوثی ها همدست شدند، نتیجه ی همین موضوع بود. البته حوثی ها میگن ما باهوشیم و نیازی به نگرانی نیست.
۰۹ مرداد ۹۴ ، ۰۰:۵۳ زهره سعادتمند
پ کی میری سوریه شهید شی شما؟

نزدیکه انشالا :(
بی ربط
http://kayhan.ir/fa/print/51226
ناراحت باشید.
۰۱ مهر ۹۴ ، ۱۷:۰۶ خارج ازچارچوب
اوضاع و احوال دنیا دقیقا همینجوری شده مث پست تو و عنوانش

:(
۱۷ مهر ۹۴ ، ۱۳:۰۲ یک دانه شن
وقتی آقای پشت کوه ها که قبل از رفتن سر یخچال میمومد یه پست میذاشت و بعد برگشتن از در یخچال یه پست دیگه! دیگه خبری نیست ازش یعنی اوضاع بقیه وبلاگ نویسا خیلی بی ریخته و از ما نمیشه انتظاری داشت.
همین

نخیرم، فقط از ما انتظار نداشته باشید! چرا که ما از شما انتظار داریم!
خدا رو شکر که هنوز علائم حیاتی دارید. :)

:)
اینکه حوثی ها و عبدالله صالح در مسیله ای اتفاق نظر داشته باشن دلیل بر گفته شما نمیشه
عبدا) له صالح فکر کرده یه روز برگرده به راس امور و این برگشتن به راس امور رو شاید تو هماهنگی با مریان حوثی ها دیده
شاید فکر میکنه چون باهشون زیربمارون بوده ممکنه بهش اعتماد کنن

خب دقیقا همینه، ولی حوریان چرا باید تن به این اتحاد میدادن؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">