پشت کوهها

گذشته پشت کوهها

از سلسله دروس زندگی پشت کوهها

دوشنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۵، ۰۹:۲۱ ب.ظ

به نام خدا

یک ویژگی مثبت خانم ها در کار اینه که سوال می پرسند! خیلی زیاد! و این خیلی خوبه. چون به این ترتیب زودتر کار رو یاد می گیرند و قدم به قدم اشتباهاتشون کمتر میشه. برعکس برادران گرامی که سعی می کنند خودشون مشکل رو برطرف کنند و به این ترتیب اشتباهاتشون به مراتب بیشتره و فرایند یادگیریشون طولانی تر. یک نکته ی دیگه ای هم که توی این چندسال یاد گرفتم اینه که بهتره به خانوم ها دستورالعمل مکتوب بدی تا توضیح شفاهی! شاید عجیب به نظر بیاد ولی بارها دیدم که دستورالعمل مکتوب، زحمت جواب دادن به سوالهای تکراری در خصوص موضوعی که بارها شفاها توضیح دادی رو برای همیشه کم می کنه. همین مساله هم بود که من رو به طور جدی ترغیب به تجربه نگاری کرد.

نتیجه ی اخلاقی: ای شمایی که اشتباه کردن رو به سوال پرسیدن ترجیح میدی! برو توبه کن برادر من! بروووو

۹۵/۰۶/۱۵
پشت کوهها

نظرات  (۵)

۱۶ شهریور ۹۵ ، ۱۲:۱۵ مردی بنام شقایق ...
سلام

اصن مرده و اشتباهاتش :))))

+
والا تجربه ما نشون داده چه مکتوب چه شفاهی هر کاری به خانوما سپردیم یه بار دیگه خودمون ناچار شدیم انجامش بدیم!!!!

سلام. مزیت نسبی خانومها دقتشونه. ولی یه نکته ی دیگه هم یاد گرفتم. اینکه به کسی که دقتش خوبه نباید با تاکید بگی که آفرین، دقتت خوبه! چون از لحظه ی شنیدن این جمله سر و ته میکنه و کل مسیر رو برمیگرده!
۱۶ شهریور ۹۵ ، ۲۰:۰۱ د‌ل‌باخته ..
خیلی وقت ها جا افتادن مطلب یا فرآیند یادگیری با همین سوال و جواب هاست ولو اینکه سوال اشتباه باشد. شما احیانا شیرازی که نیستید؟

یه کم!
من سعی میکنم به همه جای مثلا یه سایت سرک بکشم و.سر در بیارم آخرین مرحله پرسیدنه :-P

شمام از اون خونواده هایید که حاضرند ساعتها گم شده باشند و آدرس نپرسند!
نیست بنده شاغلم حرف شما رو کاملاً درک می کنم. راس میگین منم اوایل کارم خیلی سوال می کردم اما الان دیگه یه پا مهندس شدم واس خودم.

خسته نباسی مهندس :)
من برم توبه پس :|

یواش برو :))

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">