پشت کوهها

گذشته پشت کوهها

۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۲ ثبت شده است

به نام خدا


آسمان حسابی گرفته و باد می آید. اول از همه یگانهای موتوری هستند که مقابل ما ایستاده اند. پشت سرشان اول گردان پیاده ی ماست و پشت سر ما هم چند گردان دیگر با فاصله ی کم ایستاده اند.. دود سیاهی حدودا صدمتر جلوتر به آسمان بلند شده. صداهای مبهمی از داد و فریاد و عربده می آید. فرمانده ها نیروهایشان را به خط می کنند و چیزهایی که این لحظه ی آخر به ذهنشان میرسد را می گویند. توی گردان پشت سر ما سه چهار تا پیرمرد هستند که به نظر رفیقند و همیشه با همند و نمیدانم چطوری بین این جوانها بر خورده اند. یکی شان برای روحیه دادن به بقیه جلو آمده و تونفا*یش را با حرکتهای تمرینی و نمایشی می چرخاند. همه ی یگانها آرایش حمله می گیرند. صدای بیسیمها یک لحظه قطع نمی شود. یک میدانی جلو تر است که از اینجا دیده نمی شود. قرار می شود اول مستقیم تا میدان برویم و گردان ما مستقیم برود و گردانهای پشت سر یکی به راست و یکی به چپ ادامه دهند و بعد از امن کردن میدان از چپ و راست به هم برسیم و این وسط هرکسی دستمان افتاد دستبند بزنیم. اشک اورها پرتاب می شوند به سمت جلو. شیشه ی کلاه را میدهم پایین. آسمان حسابی گرفته و صدای رعد و برق میاید. دستور حرکت میرسد. همه با هم دم می گیرند. بعضی با تونفاها به سپرهایشان میزنند. بعضی دیگر پوتینها را محکم به زمین می کوبند. ایجاد رعب در دل طرف مقابل یک اصل اولیه است و همه این را میدانند. موتورها راه میفتند و سرعت می گیرند. به حالت دو پشت سرشان میرویم. موتورها میزنند وسط جمعیت. یکی شان همان اول با یک هل تعادلش را از دست میدهد. جمعیت به عقب میکشند. از سمت چپ خیابان یکی نمیدانم از کجا با یک بیل از وسط بولوار می پرد بیرون و بیلش را می برد بالا و میاورد زمین که نزدیک من به زمین میخورد. جریمه ی این بی دقتی اش این است که دسته ی تونفا میرود پشت پایش و بعد از کشیدن به سمت خودم نقش زمین می شود. قطره های درشت باران شروع به باریدن می کند.کمی جلوتر بچه ها چند نفر را دست بند زده اند و دارند به تقلا می برند سمت ماشینها. همینطور که توی این بلبشو به سمت جلو میدویم ،از نفسهایم پشت شیشه ی کلاه ، بخار می گیرد. شیشه را میدهم بالا و می ایستم و نفس نفس میزنم و آسمان را نگاه میکنم. بقیه ی بچه ها از کنارم رد می شوند.آسمان را نگاه می کنم و باران میخورد به صورتم. و به این فکر میکنم که کاش هیچوقت مجبور نشویم این حرکات را جز مثل حالا و توی رزمایش اجرا کنیم. 



*تونفا همین چیزیست که شما به اسم باتوم می شناسید. ولی باتوم اصولا بدون دسته هست و تونفا دسته دار است. یاد بگیرید!


پشت کوهها
۲۸ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۸:۳۶ ۲۸ نظر


پشت کوهها
۲۴ ارديبهشت ۹۲ ، ۲۱:۱۶ ۱۷ نظر

به نام خدا


یه بچه ی پن شیش ساله رو دیدم که رفته بود یه نون بربری گرفته بود. بعد این نون رو وقتی جلو دهنش می گرفت تا پایین زانوش میرسید و همینطور که میرفت خونه از بالاش هی گاز میزد و اندازه ی چند بند انگشت از بالای نون تورفتگی داشت!

مکث کردم و وایسادم نگاش کردم.

بامزه بود.


پشت کوهها
۱۹ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۹:۲۴ ۱۵ نظر


من اصن امسال نمایشگاه کتاب رو تحریم می کنم!

خب دانسته های ما از سقف بزنه بالا که چی؟!

اصن از قدیم گفتن هرچی کمتر بدونی برا خودت بهتره !

هیچ ربطی م به این نداره که دوستانی که قرار بود به ما بن برسونن پیچوندن و بدقولی کردن!

اصن همه غرفه های خوبش مال خودتون!


پانوشت: دیروز  صبح ،دیدار دست اندرکاران برگزاری انتخابات بود با رهبری و حدودای نه صبح رفتم از رئیسمون مرخصی بگیرم. رئیس مرخصی نمیداد به این بهونه که یه نشست همین نزدیکیا داریم وکاراش مونده. بعد که گفتم کجا میرم پیچ شد که مرخصی میدم به شرطی که منم ببری! من :|  رئیس:|   و اینگونه با رئیس راهی شدیم !

جاتون خالی.


پشت کوهها
۱۷ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۹:۳۷ ۸ نظر

به نام خدا

دیروز بعداز ظهر یه جایی توی جنگلای نزدیک آمل دراز کشیده بودیم وداشتم به درختا نیگا میکردم که چقد بلندن و اینجا که چقد آرومه و دوتا پرنده داشتند توی یه فاصله ی خیلی دور "کوکو" میکردن. میگفتم چرا نمیشه همه چیو ول کنی و بیای همینجا بقیه ی عمرت رو دراز بکشی و به این فکر کنی که پشت این تپه و درختای تو در توش چی می تونه باشه.

پشت این جنگل همون چیزی باید باشه که پشت کوهها هست. 

میدونستم که پشت این جنگل شاید هیچ چیز خاصی نباشه ولی باور کن فکر کردن به صرف همین مساله برا ذهن خسته و لهیده و بی صاحاب من یکی از خوشایندترین کارهایی بود که توی این چند ماه انجام داده بودم.

پشت کوهها
۱۴ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۸:۲۳ ۱۲ نظر

تا حالا دلتون خواسته یه روزی که رفتید دیگه هیچوقت برنگردید و پشت سرتونم نگا نکنید و همه ی پشت سرتون و مافیهاش رو حواله بدید به پاشنه یا حتی بند کفش چپتون ؟

من الان خیلی دلم میخواد.


پشت کوهها
۰۹ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۸:۰۸ ۱۶ نظر

پشت کوهها
۰۶ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۱:۱۳

پشت کوهها
۰۴ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۸:۰۹ ۲۱ نظر