پشت کوهها

گذشته پشت کوهها

۳ مطلب در مهر ۱۳۹۲ ثبت شده است

به نام خدا

بعضی آدمها وقتی دارند توی پیاده رو و خیابان راه میروند انگار مرکز ثقل عالم و نقطه ی پرگار هستی می باشند وکانهو همه ی کائنات فی الحال محو تماشای آنهاست! به جان خودم! حالا در این حالات عرفانی خدا نکند مثلا پشت سر دو نفر از این افراد در پیاده رو باشی و عجله داشته باشی. عرض پیاده رو به هر میزان هم باشد، این نقاط ثقل هستی همه ی آن را اشغال می کنند و دریغ از ذره ای نگاه به انسانهای حقیری چون ما که تنه زدن به دیگران را در قاموس رفتاری خود مجاز نمی دانند. آدم می ماند اینها در کجا سیر می کنند و با خودشان چه فکر می کنند و در مخیله شان چه میگذرد دقیقا ؟!

خود حضرت خدا هم یک جایی در آن کتابش که توی طاقچه ی خانه ی ما دارد خاک میخورد گفته است که "بندگان خدای رحمان کسانی هستند که بر روی زمین به تواضع راه میروند".

خیلی حرف هست ها ! این را خود خدا گفته است.خدا بالاخره به دلیل خدا بودنش یک چیزهایی میداند و حرفهای خوبی می زند. می گوید بندگان ما تواضعشان حتی در راه رفتنشان هم  پیداست. راستی وقتی شما راه میروید حواستان هست که بر زمین با تکبر قدم برندارید؟

.

.

وَ عِبادُ الرَّحْمنِ الَّذِینَ یَمْشُونَ عَلَى الْأَرْضِ هَوْناً وَ إِذا خاطَبَهُمُ الْجاهِلُونَ قالُوا سَلاماً (فرقان63) ؛

و بندگان خداى رحمان کسانى‏اند که روى زمین بى‏ تکبّر راه مى‏روند، و هر گاه جاهلان آنان را طرف خطاب قرار دهند (و سخنان نابخردانه گویند) با ملایمت(و سلامت نفس) پاسخ دهند

پشت کوهها
۱۳ مهر ۹۲ ، ۲۰:۵۶ ۱۲ نظر

به نام خدا

صبحای زود که میرم اداره یک مادر و بچه ای هستن که بیشتر روزا توی تاکسی می بینمشون. بچه حدودا پنج شیش سالشه ومعلومه مادره داره می بردش تا بذاردش مهد و خودش بره برسه سر کارش و همیشه اون موقع صبح خوابه و معلومه مادرش توی خواب لباس تنش کرده آوردتش . بعد تمام طول مسیر که شاید هفت هشت دقیقه باشه، مادره با بچه هه حرف میزنه همش. بچه هه خوابه خوابه. بعد از ظهرا که از اداره بر میگردم هم دقیقا همین مدلی هستن. بچه هه خوابه ومادره بغلش کرده و فقط شاید موقع سوار وپیاده شدن چن لحظه بیدار بشه.

کلا این بچه هایی که مادراشون به هر دلیل مجبورن بیرون از خونه کار کنن زندگیشون سخته. هم مادره سختشه هم بچه هه. کلا خدا به همشون صبر بده.

خب این چه وضعشه آخه اول صبحی ما رو به تامل در احوال بچه ها وامیدارین خب!

پشت کوهها
۱۰ مهر ۹۲ ، ۱۹:۳۱ ۱۷ نظر

به نام خدا

ساعات اداری از اول مهر ماه، از هشت ساعت به نُه ساعت در روز افزایش یافت. تنها معنای این اتفاق بسیار کارشناسی شده و سنجیده اینه که رئیس ما یک ساعت در روز بیشتر چرت میزنه و حقوق بیشتری سر ماه می گیره و ما هم در حرکتی اعتراضی، به جای یک ساعت، دو ساعت بیشتر در طول روز در اداره می خوابیم! 


روحانی مچکریم !

پشت کوهها
۰۱ مهر ۹۲ ، ۱۹:۱۹