پشت کوهها

گذشته پشت کوهها

این شتریست که... بله !

پنجشنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۱۱:۲۴ ب.ظ
به نام خدا


انگاری همین دیروز بود که میگفتم مدتیه با همه ی سربازای کچل شهر همذات پنداری می کنم !

هر چند چیزایی مثه دوری از خونواده و چه میدونم جای بد وغذای بد برا من یکی بی تعارف و اغراق , اصلا مهم نیست, که عمریه عادت دارم به همه ی اینها. فقط چیزی که اذیتم می کنه مساله ایه تحت عنوان "علافی "! خدمت در حال حاضر برای ماها علافی محضه و بی معنی به معنی واقعی کلمه.یوهو تو رو از توی کتاب ومقاله وترجمه و پژوهش و دانشگاه میکشند بیرون و میفرستند جایی که خووب همه ی اینا از مخت بپره و بعد هلت میدن توی جامعه ای که باید برای کوچکترین موقعیتهای بی ارزشش با چنگ و دندون بجنگی و لبخند بزنی که برای رسیدن به اینها به مملکتت خدمت کردی. بگذریم از اینکه مثلا درحال حاضر خیلی از کشورها برای مقوله ی دفاعشون به نیروهای آمورش دیده و ورزیده که زندگیشون بر همین مبنا برنامه ریزی شده و در این جهت قرار گرفتند متکی هستند, نه چهار تا آشخور زپرتی مثه من !و خیلی حرفهای کشدار و تو در توی دیگه البته. چه فایده از این حرفها. چاره ای نیست.

۹۱/۰۲/۰۷
پشت کوهها

نظرات  (۳۲)

آخی

شما پسرا باید سربازی رو برید که بعد تا آخر عمرتون خاطره داشته باشید واسه تعریف کردن :))
خیلی میخوام یه چیز بگم نمیشه که نمیشه!!!
. . .
یعنی میدونید چیه حرف انقد زیاده نگیم بهتره!
نیش دردناکی بود.
ممنون.
بعضی ها میگن سربازی خوب

بعضی دیگه میگن بد

امیدوارم تجربه ی خوبی باشه براتون

کاش برا مام میذاشتن. 2 سال نه ها دیگه ته علافیه! همون قد آموزشیش خیلی خوبه
ببین تو دیگه بی خیال! تو کل کشور مگه چند تا طلبه داریم که حالا سربازیم بخوان برن!!
ولی به شخصه با گذاشتن دوره ی آموزشیش موافقم. طلبه نباس پخمه باشه

روحانی مسجد محل ما خدمت رفته. واقعا هم روحانیه ! شما اراده کنی میتونی بری عزیزم!
حاجی شما هم رفتی بلاخره !

من اومدم سربازی نباشی
سلام

نظری نداریم!
:|
داداش من که میگم خودم عمل میکنم! شیش تا بذار رو دوره آموزشی سه ماهه، من همه شو پاس کردم
۰۸ ارديبهشت ۹۱ ، ۱۳:۲۶ زهره سعادتمند
من از بچگی اعتقاد داشتم این طرز سربازی علافیه. مخصوصا برای نیروی متخصصی مث شما(دم آخری به روحیه نیاز دارید!)
از این لباس این شکلیا خیلی خوشم میاد. سربازا باهاش خوش تیپ میشن!


راستی توی سربازی نت در اختیارتون نمیذارن؟!
اه اه! این چه وعضشه!
مملکتی که زندان سیاسی ش همه ی این امکانات رو داره، برای چی یه عده جوون که دارن خدمت میکنن بعد تازه بعضیاشونم معتاد نت هستن، باید در خماری به سر ببرن!
این لباس برای سربازای سپاهه دیگه ؟؟
.
سربازی میتونست خیلی مفید تر از اینا باشه !
یعنی باید جوری میشد که فرق کسایی که سربازی رفتن با کسایی که نرفتن مشخص می شد !!!!!
فقط چوب خط انداختن روزای گذشته رو یاد میگیرن و با یه معده ی خراب برمیگردن !
امیدوارم برا شما این طور نباشه !
درسته علافیه. . .

البته برای بعضی ها که شرایط بد و ندیدن ,خوبه . . .
که عمریه عادت دارم؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!شما کلا 6 سال درس خوندی حالت نرمالش!!البته اگه مشروط پشروط نشدید!!!
.
.
خوشبحال خودمون
برو خدارو شکر کن که بیست و یک ماه نمیری ... وگرنه اون موقع چی کیگفتی دیگه
به سلامتی. باز خدا رو شکر که تو ارتش نیستید چون می دونید که "ارتش چرا ندارد"
سلام آقای سرباز
الان فلسفه طرح پارچۀ این لباسها چیه اونوقت!
تاریخچه ای چیزی هم داره؟ ها!:-B
سلام

من خدمت سربازی رو دوست دارم!
خب میتونید با خودتون کلی کتاب ببرید و سرپست بخونید!
یا برید تو طبیعت خشن منطقه ی نطامی براخودتون غرق در نشانه های آفاقی و انفسی! بشید.
بالاخره باید این مدت رو طی کنید سعی کنید راضی باشید و به فکر برون رفت از این مشکل باشید!


منتظرم
یاعلی
نه من جات بودم حرف رامیان گوش نمی دادم ، یه بار سر پست من یه مجله بردم توی برجک داشتم می خوندم افسر نگهبان با موتور اومد پایین برجک پنج دقیقه بعد من متوجه شدم، وقتی دیدمش شدم یه چوب خشک ، یه دفعه داد زد چت شده جن دیدی زود بیا پایین ، رفتیم پایین یه اخمی کرده گفت مطالعه رو ببر خونتون اینجا جاش نیس ، ما گفتیم به خیر گذشت ... نگو نامرد فردا صبح جای اینکه دفترچه مون امضا کنه بریم خونه ، برگه بازداشتی امضا کرده بود فرستادیم بازداشتگاه تیپ ... به هر حال ما حبس کشیده اینکاریم میگیم نکن عاقبت نداره با بیست و یک ماه خدمت حیف که اضاف هم بخوری
پس مدرکتون معادله...
علیک سلام
یعنی آدم وسوسه میکنید برای نوشتن
شاید فرصت خوبی باشد برای الگو و رفیق خوب شدن برای حداقل یکی دو نفر که تا به حال، به هزار و یک دلیل از این نعمتها بی بهره بودند.
آخی ....خوب برااینکه علاف نباشید اونجا دوست پیدا کنید از شهر های مختلف مثل دایی من که تو هر شهری یه رفیق داره اونم چه رفیق های خوبی .....
نه تو می مانی و نه غم ونه هیچ یک از مردم این آبادی‘ به حباب نگران لب یک رود قسم و به کوتاهی آن لحظه شــــــــــــــــــــــــــادی که گذشت....
غصـــــه هم خواهد رفت.....
لحظه ها عریانند به تن لحظه خود جامه غم مپوشان هرگــــــــــــــــــــــــــــــــز
۱۰ ارديبهشت ۹۱ ، ۲۰:۱۵ زهره سعادتمند
حالا ک ی بیایم واسه گودبای پارتی؟

حلوامونم خوردند !
این پست رو شب سربازی رفتنم گذاشتم ؛ زود گذشت ؛ ایشالا مال شما هم می گذره .

http://ietok.blogfa.com/post-239.aspx
مواظب خودت باش سرباز
دوست داشتم برای یک روز هم که شده برم سربازی.
سربازیتون تو سپاهه؟!
دو نقطه و یک دی!!
یکی از دوستای منم دوهفته پیش رفت
وای خیلی خوش میگذره
انفرادی خیلی باحاله.میتونید راحت و بی دغدغه به کاراتون برسید
بله خوب !داداش من سرباز افتاده مناطق مرزی واقعا سخته !!
برای یک روز که خوبه.
سلام

الان یعنی رفتید؟!
سلام

من حق دارم بدونم چرا این وبلاگ بروز نمیشه یا نه؟!
سرباز فراری آیا؟!!
اوه مای گاد!‌ وات آر یو دویینگ؟!!

منتظرم
یاعلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">