پشت کوهها

گذشته پشت کوهها

تا فقط بگذره

چهارشنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۲، ۰۸:۰۵ ب.ظ
به نام خدا

1- بعد از روزهای متوالی جستجو برای یه سقف، بالاخره یه چند مترش رو به قیمت خون بابای صاب خونش پیدا کردیم.در اینجا از همه ی دوستان غیرمجازی که ما رو در رسیدن به این موفقیت بزرگ یاری کردند مراتب تشکر و سپاسگزاری رو بله!
ولی جدی بعضی آدما گولهّ ی معرفتن اصن! ینی همین که بشنون که مثلا داری اسباب کشی میکنی سریع میرن تو فکر و تا بفهمی چی به چیه باهات بستن که ماشین باباشون رو برا روز اساس کشیت قرض بگیرن و بیان کمکت.

2- همیشه گفتم که فکر کردن به طور عمومی و کلی توی مدت سربازی یه سم بزرگه. البته باید توی شرایطش باشی که این حرف رو درک کنی و من عمیقا این مساله رو حس کردم. وقتی دستت به هیچ جا بند نیست وهیچ کاری هم نمی تونی بکنی و همه ی زندگیت گیر یه موضوع مطلقا بی معنی به نام خدمته، فکر کردن فقط حالت رو بد و  روحت رو مچاله تر میکنه. فکر نکردن توی این وضع بیشتر شبیه یه مکانیسم طبیعی دفاعی ذهنه که از صدمه دیدن بیشترت جلوگیری می کنه. توی این وضعیت فقط باید مدارا کنی. با همه چی. تا فقط بگذره و این گذشتنه تا جایی که میشه خوشایند بشه. هر چند توی این اداره ی ما و از هشت صبح تا چهار بعدازظهر کمتر وقت آزادی پیدا میشه ولی چند مدته یه کتاب زبان دست گرفتم و یه چیزایی رو مزمزه میکنم. هرچند هیچ هدف خاصی از یادگرفتن مثلا اصطلاحات تازه ندارم ولی فهمیدم که کتاب خوندن مثه فیلم دیدن آدم رو از محیط و زمان جدا میکنه و می تونه مسکّن خوبی باشه.
فعلا باید با همین مسکنا ساخت تا فقط بگذره.
فقط فقط بگذره.
۹۲/۰۴/۱۲
پشت کوهها

نظرات  (۱۶)

فکر به اینکه بعد از فلان قدر ماه و فلان قدر روز و فلان قدر ساعت، بلاخره می گذره، امید بخشه و خودش مسکنه.
گاهی می شه فکر کرد ...


اتفاقا چون طولانیه دقیقا به همین مساله هم نباس فک کرد!
سلام
فکر کنم این رو نوشتی به آقای دویدن روی مین!
منم اضافه کنم غیر از سربازی، سال اول حوزه هم هست و کمی هم سال دوم.

:|
سال سوم رو هم حساب کنید مشتری شیم!
بح بح مبارک باشه اینجاس که باید بگیم روحانی مچکریم:دی

اون2هم که برا جناب دشت بان هستش!

جناب دشتبان به حرفای ما وقعی نمی نهد اصن!

حاجی شنیدم خونه ای که گرفتی اینترنت نداره !

خونه بدون اینترنت هم که مثل گاو بدون عسله !

 


آره مثه زنبور بدون شیر!
۱۳ تیر ۹۲ ، ۱۱:۴۲ زهره سعادتمند
ما از همونایی م که گوله معرفتن!

کجا بودین اون موقع که من یه دستی یخچال بلند میکردم؟!

حاله همه اینروزا همینطوریه

نشسته ایم ک فقط بگذره شایدم ماهم باید از یسری چیزا بگذریم شایدم


این عمره لامصب ما می باشد که دیگر تکرار نشده و نمونه خارجی ندارد.
یاد این شعر قیصر امین پور افتادم

این روزها که می گذرد
شادم
این روزها که می گذرد
شادم
که می گذرد
این روزها
شادم
که می گذرد...

+ بعضی وقتها شرایط زندگی طوریه که هرچی بیشتر راجع به چیستی ِ اون شرایط از خودت سوال بپرسی و ذهنت بیشتر درگیر ماهیت و چرایی مساله بشه، داغونتر میشی. من این قسمت نوشته تون رو خوب می فهمم...
++خسته "اثاث" کشی نباشید. نمره املایتان 19!

عساس؟
اساس؟
اثاس؟
عصاس؟
۱۴ تیر ۹۲ ، ۰۰:۱۲ محمد مهدی
از چی بگم برات؟ توقع داری چی از جیب من درآد؟!

کارت پایان خدمت نمیخام
به یه برگه مرخصی ساعتی راضی م!
شما هنووووووو سربازین؟ پ کی تموم میشه؟
..
.
الان این نمک روی زخم بود که گفتم؟وجدانم صداش در اومد!
.
واقعا باعث تاسفه که ذهنهای آماده و جوان مملکت رو ببرن برای آموزش نظام به این بهانه فکرنکردن رو بهشون عادت بدن آخه اون که تفنگ دستش میگیره نباید از مغزش استفاده کنه؟؟؟
انشالله بخیر بگذره...

میگذره
خیر و شرش میگذره.

آخی یعنی

 اینقد سخته؟؟!!!!

نمیتونم درک کنم(شکلک گیج و منگ و خیلی چیزاه دیگه)


ینی خیلی سخته.
۱۴ تیر ۹۲ ، ۱۵:۰۱ مـَـ ه جَـبـیـטּ
این روز ها هم میگذرد ..

صبوری باید !

چاره ی دیگه ای هم نیس.
۱۶ تیر ۹۲ ، ۱۲:۳۴ سیدمهدی ربیعی
اثاث کشی سخت ترین کار دنیاست

ینی دهنم آسفالت شد!
باز خدا خیر بده به بچه های بامعرفت.
من همیشه میگم هیچ جا بد نیست.ادم در هر جایی و هر شرایطی میتونه خوشحال باشه.مقصر زمان و مکان نیستن.مقصر خودتی داداش من. یه روزی حسرت این روزارو میخوری

هیچ اسیری حسرت روزای اسارتش رو نمیخوره!
(ینی آخر مظلوم نمایی!)
 یادم رفته بودم بهتون بگم که ما اصفهان یه مجموعه روستایی داریم فوق العاده محروم اسمش هسا پشت کوهها همش با شنیدن اسمش یاد شوماو نوشته های متفاوتتون میفتم  

نشنیده بودم
کجاهاس دقیقن؟
سلام

آخیییییی

دادا فقط خودم درکت میکنم

به عنوان افسری که با درجه! بالای برجک پست میداد و شبها تا صبح با سگ های پایین برجک و روتیل های بالای برجک درد دل میکرد...

واقعا اگه آدم تو سربازی بخاد فکر کنه دیوانه میشه!!!
اینو با عمق وجودم حس کردم...

تو سربازی فقط آدم باید زودتر بگذرونه و خلاااااص.

بعدشم روزای آخر نبووووووووووود بکشه و حال کنه...

نبوووووووووووووووووووووود؟ 10 روز دیگه؟
نبووووووووووووووووووووود؟8 روز دیگه؟
نبوووووووووووووووووووووود؟3 روز دیگه؟
نبووووووووووووووووووووود؟ برگه ترخیص؟
نبوووووووووووووووووووود؟ کارت پایان خدمت؟

خدارو شکر که ما این خدمت منحوس رو تموم کردیم و از شرش خلاص شدیم.
البته خاطراتش شیرینه ولی خودش اصن اینطوری نیس.

انشاالله زودتر پایه بشی و ببینی که همه زیرشن!

یاعلی

راستش پایه وغیر پایه چندان در اصلش توفیری نداره
اون انشالا رو بلند بگو لدفن !

وا مگه باید شوما از همه جا خبر داشته باشین  ؟

سمت جنوب غربی اصفهان روستای اطراف فریدن *

*فریدن یکی از شهرستان های تقریبن محرومه الان چن سالی هس گروه های جهادی اونجا سرازیر میشن سال 85 هم یه شهید داد*


ممنون از اطلاعات.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">